Monday, June 20, 2011

finish my REPORT !!


assalammualaikum_smile_

hye sume..fenink fenink !
stelah hempas pulas otak ni menyiapkan projek LI
dgn dugaan n cabaran smpai nagis2 hahaha....
nagis tu yg pelinknye...
akhir nye ciap gak saia punye projek LI
tapi ta siap abeh g La...coz juz tinggal Lmpiran jep
tapi bangga beb ngn diri sendiri coz dpt siap
projek yg begitu tebal !! 1st taim buat ..

chop chop !!! tgok la gmbar kt atas tu
hihihi taim tu last day kerja dh nk say gud bye dh !!
smpt dol posing2 nseb PRD tade
staf-staf kt situ pon pegi LUNCH kahkahkah..
tu smpat posing posing

klau difikir2 ta la susa sngt juz cri maklumat,
jumpa org penting, melawat sana n sini then temu ramah
n mcm2 lagi la..tapi klau dibayang kn. . .
mg bnyak la dugaan yg ak tmpuhi

especially !!!
my LAptop yg rosak seketiaka arhhhh...sedey2
ntah la kenapa mybe virus bnyak sngt kot
after LAptop problem i bring lptop to workshop
sedey gila takot data cannot be save !!
tapi dngn doa n tawakal dari hambamu ini ya ALLah
akhirnya my laptop okey balik..
anything data can be save dgn eLOknya !!
hahahaaha....suke suke

but but there is another challenge
seeee......my printer plak rosak arhhhhh
help help me !!!
befora saia gna my bro gne dya print paper work diya
after that, i nk print la projek i...
tengah syok syok print!!!
printer buat hallll dol.....perhhhh skit jiwa punye
huuu nagis gua....dh la i ni sensitive skit !
pntang jep ada problem msti nagis
tu la kelemahan saia yg ta buley buang
nagis nagis nagis
my sis say eee budak ni manje butei !penampang kang
ahahahaahha...


tapi apa2 pon
this is new little test from ALLAH
kita msti tawu bnyk lagi cabaran yg harus ditempuhi
untuk hamba2 allah!!
anything us.. life must be go on

say daaaa....
jumpa lagi !!!

Saturday, June 18, 2011

dimana hati akan berlabuh


Allah telah menciptakan manusia dengan banyak kelebihan. Dia telah memberikan banyak fasiliti yang ada pada tubuh manusia. Dengan tangannya, manusia mampu membuat sesuatu yang menakjubkan. Dengan otaknya, kita mencetuskan teori-teori pengetahuan yang begitu luar biasa. Namun, marilah kita mengamati salah satu dari kemampuan kita, iaitu kemampuan berfikir, melihat dan mendengar!

Dalam sebuah ayat-Nya. Allah swt berfirman :

“Katakanlah! Dia (Allah) yang telah menciptakan kalian, dan Dia jadikan bagi kalian pendengaran, penglihatan dan hati (pikiran). (namun) Amat sedikit yang kalian syukuri.” Qs. Al-Mulk (67) : 23

Allah SWT telah menyebut pendengaran dan penglihatan sebelum menyebut fikiran, kerana demikianlah proses berfikir manusia. Ya… melihat, mendengar lalu berfikir. Dan melihat, mendengar serta berfikir dalam ayat ini berkaitan dengan keadaan kita di hadapan Allah kelak.

Bagaimanakah reaksi kita tatkala melihat tanda-tanda kebesaran Allah yang amat banyak di sekitar kita? atau ketika kita mendengar ayat-ayatNya? Dan bagaimana sikap kita saat Allah melimpahruahkan harta kepada kita? Dan bagaimana sikap kita saat Dia “mempalitkan” sedikit azabNya yang berwujud musibah?

Pepatah Inggeris mengatakan, “Heart is King” (hati adalah raja). Kerana hati inilah yang menentukan segala perbuatan kita. Bila hati seseorang itu “berlabuh” kepada Allah, dia akan selalu beribadah, berzikir dan berdoa. Dia tidak pernah melupakanNya, nescaya dia menjadi hati yang lembut, baik dan redha.

Sebaliknya, hati yang selalu bermaksiat, lalai, meremehkan, bahkan berani menentang Allah atau enggan mendengarkan ayat-ayat suciNya, maka hatinya adalah hati yang culas, jahat, yang selalu membuat Penciptanya murka. Dan itulah, hati yang ‘’berlabuh’’ kepada rayuan syaitan pujaanya.

Kini, sudah saatnya kita muhasah diri, mengamati keadaan kita masing-masing.

Mungkinkah terlampau jauh dariNya? Dimanakah hati kita “berlabuh’’? Di “pelabuhan’’ Allah kah…? Atau di “pelabuhan” syaitan?

Andaikan hati kita telah lama membengkok, marilah kita luruskan kembali! Marilah kita memohon ampunanNya, redh-Nya dan belas kasihNya.

Akhir kata, tiada air mata yang lebih mulia kecuali tatkala menitis kerana menyesali segala dosa, tatkala kita bersimpuh, bertaubat atas “kebengkokan’’ hati kita selama ini.

’Dan mohonlah ampun kepada Allah, sesungguhnya Dia Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.’’ QS. Al-muzzammil (73) : 20



Sumber: Dimanakah Hati Kita Berlabuh | Paradigma MUKMIN http://akuislam.com/blog/renungan/dimanakah-hati-kita-berlabuh/#ixzz1PcGJiETM



Thursday, June 16, 2011

Petikan dari Novel "kasih Yang suci"

Awal awal cerita dalam novel bab pertama, Nora Elena dirogol oleh orang yang tak dikenalinya semasa pulang dari sekolah.
Bab pertama Novel Kasih Yang Suci
Kemudian bahagian tengah tu macam biasa le penulis cerita tentang kehidupan Nora Elena yang dah bertunang, kisah dengan tunangnya Eid, dan mula berkembang, Nora bertemu semula Seth. Bagaimana Seth dan Nora kerap bertemu dan rapat. Lepas tu Eid dapat tahu Nora dah tak suci lagi, kemudian putus tunang.
Kehidupan Seth dan Nora dan saat saat romantik macam mana Seth mula menggoda Nora Elena setelah mereka berkahwin. Mesti pembaca tak lupa kan. Bijak penulis membuatkan penonton turut sama terasa aura romantis tu..haha!! Dah la berkhayal sikit sikt ye..
Nora Elena masih tak dapat menerima Seth
Nora cemburukan Yvonne
Ada bab bab yang agak tegang dan suspen dekat nak akhir cerita, Seth dan Nora bergaduh, Nora semakin cemburu dengan Yvonne yang disangka kekasih Seth.
Yvonne semakin cemburu dan berdendam untuk merampas semula Seth dari Nora Elena, Yvnonne telah menculik anak Nora dan Seth dan cuba mengugut Seth supaya berkahwin dengan dia baru lah dia serahkan anak kecil tu. Akhirnya berjaya jugak Seth dapatkan semula baby mereka dgn selamat. Yvonne telah meninggal dalam cerita ni, dia mati kemalangan.
Dalam drama tak tau lg, pengarah nak jadikan cerita yg macam mana lak.

Tuesday, June 14, 2011

Kecantikan seorang wanita


(¯`´¯) ..•¨`*♫ ✿ ܓ
´*.¸.•´ 8 SEBAB WANITA CANTIK BERTUDUNG!!
●/
/▌
/ \

(✿◠‿◠) Tuntutan agama

●❤● Putri Rasulullah kemudian menanyakan apa yang dilihat ayahandanya. “Aku lihat ada perempuan digantung rambutnya, otaknya mendidih.Aku lihat perempuan digantung lidahnya, tangannya diikat ke belakang dan timah cair dituangkan ke dalam tengkoraknya.
Fatimah Az-Zahra kemudian menanyakan mengapa mereka disiksa seperti itu?*Rasulullah menjawab, “Wahai putriku, adapun mereka yang tergantung rambutnya hingga otaknya mendidih adalah wanita yang tidak menutup rambutnya sehingga terlihat oleh laki-laki yang bukan mahramnya.

*•.¸¸.•**•.¸¸.•* (¸.•'´ (¸.•'´*¤* `'•.¸) `'•.¸) `*•.¸¸.•*

(✿◠‿◠) Mengurangkan dosa

●❤● Sehelai rambut yang diperlihat kepada seorang lelaki, satu dosa anda dapat. Kalau sehelai rambut sengaja diperlihat kepada 10 lelaki maka 10 dosa anda dapat. Tahukah berapa ribu helai rambut anda? dan tahukah berapa ribu lelaki yang anda hadapi setiap hari?.

*•.¸¸.•**•.¸¸.•* (¸.•'´ (¸.•'´*¤* `'•.¸) `'•.¸) `*•.¸¸.•*

(✿◠‿◠) Lebih pintar dan tenang

●❤● Kepala yang dilindungi tudung akan lebih selesa, cuaca panas dapat dilindungi melalui pemakaian tudung. Kepala yang sihat dan selesa akan mendorong kelancaran perjalanan darah di otak, otak akan dapat berfikir dengan cepat dan baik.

*•.¸¸.•**•.¸¸.•* (¸.•'´ (¸.•'´*¤* `'•.¸) `'•.¸) `*•.¸¸.•*

(✿◠‿◠) Tidak membazir

●❤●Tidak perlu pening-pening kepala membazirkan masa nak luruskan rambut, warnakan rambut dan membazirkan wang membeli shampu, pewarna rambut yang mahal atau pergi ke salun.

*•.¸¸.•**•.¸¸.•* (¸.•'´ (¸.•'´*¤* `'•.¸) `'•.¸) `*•.¸¸.•*

(✿◠‿◠) Lebih sopan dan manis

●❤● Lebih 98% lelaki mengakui wanita bertudung nampak lebih sopan dan manis. (Jadi wanita2 nie ada value added sebenarnya)

*•.¸¸.•**•.¸¸.•* (¸.•'´ (¸.•'´*¤* `'•.¸) `'•.¸) `*•.¸¸.•*

(✿◠‿◠) Rambut lebih tahan lama dan sihat

●❤● Fakta: Rambut yang terdedah kepada sinaran UV akan merosakkan rambut. Walaupun anda memakai syampu pelindung, hakikatnya syampoo itu sendiri mengandungi bahan kimia yang merosakkan.

*•.¸¸.•**•.¸¸.•* (¸.•'´ (¸.•'´*¤* `'•.¸) `'•.¸) `*•.¸¸.•*

(✿◠‿◠) Menjadikan diri anda “Mahal”

●❤● Kebanyakan lelaki berpendapat bahawa wanita bertudung ibarat buah epal yang sedang masak ranum di pokok tetapi sukar dicapai kerana kedudukannya yang tinggi di puncak pokok berbanding epal-epal lain.

*•.¸¸.•**•.¸¸.•* (¸.•'´ (¸.•'´*¤* `'•.¸) `'•.¸) `*•.¸¸.•*

(✿◠‿◠) Lebih dihormati

●❤● Wanita bertudung lebih dihormati ramai, setiap tutur katanya menjadi panduan dan kesopanan serta sifat merendah diri
menjadikan anda begitu dikagumi.. Isha-Allah , Amin Ya Allah ♥ ♥

Tuesday, June 7, 2011

malang menimpa diriku ...

assalammualaikum_smile_

hey, suda lama ta post besa la bzy kn kn
tapi nk cite ni seday la....
laptop saia rosak bbto jarang on9
nk gne laptop my sis, my sis gne jugak
then nk gne laptop my bro dia pon gne jugak
dh la my project LI ta siap g kne stop kejab la...
nk bawak pegi kedai dlu
taim shok2 nk print my project ink printer kt umh abeh plak
eeee...geram tul !!sume ta jadi
seday seday :p ....

bukan laptop rosak tapi sakit gigi jugak
erm sakit sakit.....dh 4 arey dh !!!
nak ckp pon susa then apatah makan lagi susa
ntah la kenapa? meby saia ckp bnyak kot
hahaha...

bukan yg tu saja...taim saia anta my sis pegi kerja
nk tawu apa yg terjadi moto tayar pecah
aduiii...malang tol naseb gua !!
dh la moto skuter tu slalu bawk malang
ta abeh2 pecah, ta dpn belakang
ta belakang depan pulok !!!penah dol...
last last...saia anta dia naek kereta selamat !!


da la....mlaz la nk mrepek hahaha.....

say daaa....

layan yeah this song .. i like !!!
video