Monday, October 15, 2012

rahsia kehidupan ♥

Assalamualaikum !


Dalam pejalanan hidup, cita cita besar adalah menjadi lebih baik. Adakalanya kita tepaksa bejuang untuk menyingkap "RAHSIA KEHIDUPAN". tanpa kita sedari kita telah berada di fasa kehidupan sekarang yang dulu kalanya kita selalu sebut 'future life @ masa depan'. waktu terus beputar dan ta penah benti sekaligus meningalkan masa lalu kita. Adakah sekarang merupakan masa depan yang kita impikan ataupon masa depan yang tidak penah kita sangkakan ?

Dalam hidup adakalanya kita beduka, gembira. Apabila kita jatuh kita bisa bangun kerana Rahmat dari-Nya. dalam satu masa juga kita bisa jadi sedih, gembira kerana kasihnya Allah kepada kita. So, jalan yang baik mahupun buruk semuanya teletak pada kita kerana kita yang memandu arah hidup kita.

Tapi ingat tidak semua kita lalukan akan behasil, bila jatuh kita akan rasa kesakitan dan menghadapi kesulitan seringkali kita teduduk dan menagis memikirkan bagaimana untuk melalui semua ini. Tapi kita terus bejalan jalan mengikut sang waktu yang ta penah henti dan akhirnya semuanya telah berubah. 

Setelah besusah, datangnya senang kerana kita mempunyai pengatur tebaik iaitu ALLAH. bejuangla untuk mencapai tujuan kita dengan baik dan pecaya segalanya akan beakhir dengan baik. Pejalanan didunia untuk menuju akhirat kelak kerana hidup adalah perjalanan kita bukannya destinasi. Destinasi kita adalah akhirat dan kumpulla sebanyak mana amalan yang dapat kita lakukan 


lewatila hari2 dengan penuh makna tentang CINTA, ILMU & IMAN. 

dengan Cinta hidup menjadi Indah 
dengan Ilmu hidup menjadi Mudah 
dengan Iman hidup menjadi Terarah 

No comments:

Post a Comment