Tuesday, May 22, 2012

kemunculan "REJAB"

Assalammualaikum ...


SubhanAllah...memang cepat masa berlalu . time kecik-kecik dulu , beriya sangat nak cepat besar masuk UNIVERSITI laaa ...KERJA laa..then KAWEN laaa hahahaha . Tapi bila dah besar ni, berdoa sangat kalau ada masa tuh bergerak perlahan-lahan n kalau boley nk berhenti je dulu ? hehehe


Tapi , itu semua mustahil laa can do !!! We have to follow the flow of ALLAH given . Betapa ALLAH s.w.t mengingatkan kita mengenai kepentingan masa sebagaimana dalam surah al-'Asr :

"Demi masa , Sesungguhnya manusia itu berada di dalam kerugian . kecuali mereka yang beriman & beramal soleh serta berpesan-pesan dengan kebenaran dan berpesan-pesan dengan kesabaran"


Yup yup !! I am so welcoming the month of REJAB ! bila tuh ?? today ! thanks , to frend about the infomation given (atenponge) hehehe. Honestly , ta perasan pon hari ni dh masuk bulan rejab , ta lama lagi syaaban n then ramadhan =) . sebenarnya ta tengok pon kalendar hijrah , asyik terpandang masihi jerk .

Jadi , elok jugak kita memanjangkan pesanan buat ingatan semua hamba-hamba ALLAH =) 
  • "Ketahuilah bahawa bulan Rajab itu adalah bulan ALLAH, maka barangsipa yang berpuasa satu hari dalam bulan Rajab dengan ikhlas, maka pasti ia mendapat keredhaan yang besar dari ALLAH SWT.
  • Barangsiapa yang berpuasa dua hari dalam bulan Rajab mendapat kemuliaan di sisi ALLAH SWT.
  • Barangsiapa berpuasa tiga hari dalam bulan Rajab, maka ALLAH akan menyelamatkannya dari bahaya dunia, seksa akhirat, dari terkena penyakit gila, penyakit putih-putih di kulit badan yang menyebabkan sangat gatal dan diselamatkan dari fitnahnya syaitan dan dajjal.
  • Barangsiapa yang berpuasa lima hari dalam bulan Rajab, permintaannya akan dikabulkan oleh ALLAH SWT.
  • Barangsiapa berpuasa tujuh hari dalam bulan Rajab, maka ditutupkan tujuh pintu neraka Jahanam.
  • Barangsiapa berpuasa lapan hari dalam bulan Rajab, maka dibukakan lapan pintu syurga baginya.
  • Barangsiapa berpuasa lima belas hari dalam bulan Rajab, maka ALLAH mengampuni dosa-dosanya yang telah lalu dan menggantikan kesemua kejahatannya dengan kebaikan, dan barangsiapa yang menambah (hari-hari puasa) maka ALLAH akan menambahkan pahalanya.”
 sumber ::http//dakwah.org  

No comments:

Post a Comment